tirsdag 8. november 2011

Ting tar litt tid


Ja, det er helt sant..




Nå har jeg gått fra og være enbarnsmor til tobarnsmor, og må si at det er litt annerledes enn hva jeg trudde. Og med det mener jeg at ting tar så myyye lengre tid enn hva det egentlig pleier. Ta for eksempel en tur til butikken. Den må nærmest planlegges.

Først må jeg amme, så må hun rape og kanskje hun tilogmed bæsjer.  Når hun ligger på dette stellebordet med  ny bleie, og jeg skal til å ta henne opp, gulper hun utover hele meg og seg selv. Da må alle klær av og nye på. Samtidig klarer hun å tisse før jeg får satt på henneden nye bleia, og den nye bleia må kastes fordi det kom litt tiss på den.  Så skal hun ha på kjøredressen, så i bilstolen! Bilstolen står på kjøkkenbordet og smokken er på plass i stelleveska, men hvor i huleste er bankkortet...??? Skal til å begynne leitinga, men da begynner hun å gråte. Hylgråte. Vondt i magen da... Så må henne tas opp. Litt fram og tilbake i stua med henne på armen. Hun roer seg. Legger henne ned. Ja, hvor var det hersens bankkortet?? Jo, i jakka som henger nede. Nå har det allerede gått en time!... TING TAR TID!!! Fler som kjenner seg igjen?? Hehe...



Martinius har virkelig inntatt rollen som storebror. En ganske så stolt storebror.  Trodde faktisk ikke det skulle gå så bra. Men han er så forståelsesfull, snill og rolig. Gogutten sin det <3



Og dette hadde jeg ikke klart så bra som jeg har gjort uten mannen min. Han er redd han har skjemt meg bort. Men nå har han bare bevist at han kan hvis han vil..Haha....

Hverdagen er herlig!! Livet er herlig... Jeg har det så bra!! (bortsett fra hodepina som aldri blir borte, da)!!

Klemmer fra Camilla i Villa Fredfull

3 kommentarer:

  1. Been there, done that ;) Har fuuuuull forståelse ja!

    SvarSlett
  2. Hehe - har vært igjennom det der ja. Det blir greiere etterhvert:)
    Men det er en omstilling fra et til to barn ja:)

    Kos dere!

    SvarSlett
  3. Fantastisk! Godt å høre at det ikke bare var jeg som måtte planlegge hver minste lille ting da jentungen var liten. Tror jeg brukte nesten to timer før jeg klarte å komme meg ut døra for å gå bort til butikken som lå fem minutter unna.. Det skal ikke være lett!
    Klem

    SvarSlett