fredag 7. oktober 2011

Hvor er du nå?

Når noen bare forsvinner …

Det er presis midnatt, noe som betyr at morsdagen nettopp har begynt. Jeg har valgt å overnatte hos mor i leiligheten på Sutton Place, der jeg vokste opp. Hun er på sitt eget soverom et stykke innover i gangen, og sammen våker vi. Våker slik vi alltid har gjort hvert år siden min bror, Charles Mac-Kenzie junior, ”Mack”, for ti år siden spaserte ut av leiligheten han delte med to andre avgangsstudenter ved Columbia-universitetet. Siden den gangen har ingen sett ham. Men på et eller annet tidspunkt på morsdagen kommer det en telefon der han forsikrer mor om at han har det bra. ”Ingen grunn til å bekymre seg for meg,” sier han til henne. ”En vakker dag vil jeg dreie om nøkkelen og være hjemme.” Så legger han på.

Det er Macks søster Carolyn, som nå er blitt 26 år og har fullført jusstudiene, som forteller dette. Hun er i likhet med moren svært fortvilet, men opplever også et økende raseri overfor broren, som gjør dette mot familien sin. Selv ikke terrorangrepet den 11. september da faren deres omkom, får Mack til å endre denne merkelige oppførselen. Bare én dag i året tar han kontakt. På morsdagen. Nå er Carolyn fast bestemt på å finne broren. Hun føler at hun må ha visshet om hva som egentlig skjedde med broren den gang for ti år siden for å gå videre med livet sitt. Det hun ikke vet er at svaret på mysteriet kan være mer ubehagelig enn uvissheten … og at letingen etter sannheten vil sette henne selv i livsfare …


Dette er en bok jeg anbefaler på det sterkeste... Mary Higgins Clark har klart det igjen... :) For en fantastisk forfatter!! En spennende bok i dette deilige høstværet.

Klemmer fra Camilla i Villa Fredfull

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar