fredag 2. september 2011

Tips til julegaver

Julen julen julen den er her....

Jeg veit det er litt tidlig med julesnakk allerede, men har så lyst til å dele noen julegavetips med dereOg det skader jo ikke å begynne tidlig med julegaveideer!!

Jeg har alltid vært sånn i siste-lita-jente, men i fjor begynte jeg relativt tidlig i forhold til hva jeg har gjort før... I fjor lagde jeg mange julegaver selv. Og tipsene fikk jeg fra Vakre hjem, Boligdrøm og andre magasiner. Det er så masse man kan gjøre selv.. Og det trenger ikke koste så masse penger heller. Og tingene jeg gir bort er ting man får bruk for. Det er jo ofte sånn at de aller fleste har det meste. Jeg hadde ihvert fall satt veldig pris på å få noe hjemmelaga :)

Man kan for eksempel lage et kubbelys med motiv, blondebånd og pynt.


Det eneste du tenger da er en seviett du liker motivet på, decoupagelim, blondebånn og annet pynt. Dette får du kjøpt på hobbybutikker over hele landet. Men du kan også bestille det på Panduro! Vil du besøke nettbutikken gjør du det her

Man kan også lage peeling og/eller skrubb.



Det du trenger da er Norgesglass eller andre glass(du får også fine glass på Ikea), sukker og/eller salt, tørket lavendel og lavendelolje eller tørket roseblader med roseolje. Du blander bare dette sammen på en to tre!! Også kan du jo pynte glassene med blonder og lignende.



Du kan også lage en liten veggklokke. Som denne her:


Her tenger du et lite lerret, seviett, blonder  og visere. Alt dette får du på en hobbybutikk. Dette er en modell jeg henta fra Hobbykunst i Vestby. Er den ikke fin?? Men man må jo også huske på at alle har ikke sånn stil...

Kanskje det hadde vært fint med en annen bakgrunn. Tenk litt på hvilke farger den du skal gi julegave til har.

Har du fått noen ideer eller i det minste litt inspirasjon er jeg glad. Dette hjalp ihvert fall meg.  I år har jeg tenkt til noe helt annet, men det skal jeg ikke avsløre enda :D Hihi....



Ha en deilig fredag. Nå skal jeg lage meg en kopp te.
Nyt det herlige høstvært, folkens.
Klemmer fra Camilla i Villa Fredfull

1 kommentar:

  1. Åh! Dette likte jeg! Takk for tips. Koselige bilder du legger ut :o)

    SvarSlett