søndag 4. september 2011

Tanker om hverdagen

Hverdagen... den kjedelige hverdagen! Eller er den så kjedelig?

Det kommer jo an på hva man gjør det til selv. Det er begrensa for hva man kan gjøre når man er gravid med bekkenløsning. Ikke alt er like enkelt. Jeg kan ikke vaske gulv, ikke bære tungt, jeg kan ikke gå lange turer, jeg kan ikke stå for lenge av gangen, ta ut av oppvaskmaskinen er et hælvette. Ja, jeg kunne holt på i evigheter med syting. Men jeg prøver å beherske meg. Folk hater syting. Jeg hater at andre syter. Særlig mannfolk, hvis de er syke. Å herreh, da har jeg lyst til å flykt huset!!!!!

Nå har jeg kommet til uke 33 i svangerskapet. Nå begynner tankene å surre om sykehus, fødsel og smertelindring! Det er nå det blir spennende framover. Selvom de siste ukene i et svangerskap er tunge. Men de er tunge for en grunn. Du skal bli ordentlig lei!! Ordentlig lei og forbanna... For når veene kommer er du veldig klar. Så klar at du driter i om det gjør vondt. Ihvert fall i begynnelsen når veene ikke er SÅ vonde. Så kommer du dit hen at det er 10 cm og det er på tide å presse... Åååå faen, hva er det jeg har begitt meg utpå. "Dytt han inn igjen, jeg vil ikke dette"! Men så går det bra allikevel. Lurer på om jeg kommer til å tenke detta denne gangen også jeg. Jeg tror egentlig ikke det :) Jeg gleder meg sånn. Og nå veit jeg på en måte hva jeg går til. Det gjorde jeg ikke første gangen..



Det blir spennende å se hvordan Martinius tar dette. Han sa seinest i stad at han grua seg. Jeg spurte hvorfor, og da svarte han at han var redd for at jeg ikke hadde tid til han lengre!!!! Huff, da fikk jeg vondt langt inni hjerterota. Det må være vanskelig å være så liten og ikke forstå alt som forgår. Jeg prøvde å forklare så godt jeg kunne, håper han forstod. Lille store gutten min som jeg elsker så høyt...


Nei, detta blir spennede altså... Hihi!!
Ha en deilig søndag videre :)

Klemmer fra Camilla i Villa Fredfull (ihvert fall i dag)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar