søndag 4. september 2011

Søndagsmiddagen er i dag nakkekoteletter

I dag skal jeg servere mannen min nakkekoteletter servert på en eng av grønnsaker!





Kotelettene må være ferske og romtempererte. Og en time før jeg steker dem, smører jeg dem inn i olje og krydder. Jeg finner fram ildfastform, grønnsaker, krydder og olje!! Før jeg gjør noe som helst setter jeg ovnen på 200 grader. 

Så skjærer jeg opp:
  • 2 gulrøtter
  • 1 kvart kålrot
  • 1/2 blomkål
  • 2 charlottløk
  • 2 fet hvitløk
  • litt over en halv søt paprika
  • 4 poteter
Dette legger jeg oppi den ildfasteformen. Så tar jeg olje, litt melange og krydder(f.eks salt, pepper, herbs, peppermix, oregano), og blander dette godt sammen med grønnsakene. Du kan jo bruke akkurat hva du selv vil av grønnsaker og krydder!!
Nakkekotelettene svir jeg i panna i 2 min på hver side før jeg legger dem oppå grønnsakene i formen .


Så setter jeg det midt i ovnen i ca. 60 min til sammen. Etter ca en halvtime snur jeg nakkekotelettene.



Det er en helt perfekt søndagsmiddag, og det smaker super godt. Kotelettene blir møre og fine...

Klemmer fra Camilla i Villa Fredfull

3 kommentarer:

  1. Da er det bare å legge inn kommentarer :) Jeg har endra innstillingene !! hihi

    SvarSlett
  2. Det så godt ut! Tror det må prøves når kjøkkenet vårt blir ferdig...

    Kos AC

    SvarSlett
  3. Ja, det må du :) hehe.... Det var super godt !!

    SvarSlett