onsdag 7. september 2011

Sannhetens mareritt

25.september har jeg vært røykfri i 7 måneder.....

Faktisk på bursdagen til Martinius slutta jeg. 25. februar. Jeg lovet han i 3 uker før bursdagen hans at jeg skulle slutte. Og jeg har klart det.



Det er jeg ganske så stolt av. Nå skal jeg innrømme det at jeg hadde en sabla god grunn til å slutte da i tilegg til Martinius, nemlig graviditeten. Kommentarer som Martinius hele tia kom med hver gang jeg skulle ut å røyke var: "Nei mamma, ikke gå ut å røyk." eller "Mamma, det lukter vondt av deg!!!" eller "Mamma kan du slutte å røyke?" Huff, det er vonde å høre fra sitt eget barn. Tenk å være så egoistisk, jeg altså. Når jeg tenker over det nå, gremmes jeg skikkelig. Men det er denna røyken da. Den har virkelig kontroll over deg og gir pokkern ikke slipp på deg, før du virkelig har satt ned foten. Ja, før du rett og slett tar kontroll over røyken.

Jeg skal innrømme at jeg tok meg en halv røyk dagen etter at jeg lovte Martinius å slutte.  Jeg sneik meg ned trappa og ut i garasjen, tente på røyken og ni-røyka en halv røyk, før samvittigheten henta meg inn. Huff, denna samvittigheten er grusom noen ganger. Ihvert fall i øyeblikket. Man angrer sånn. Hvorfor i hælvette gjorde jeg det??? Hvordan kunne jeg gjøre detta mot Martinius og lille snuppa i magen?? Nå må jeg begynne helt på nytt igjen. Dumme røyk.

Jeg har før prøvd å slutte uten hell flere ganger... Første gang var når jeg var når jeg gikk gravid med Martinius. Da meldte jeg meg på et hypnosekurs som Sigurd Stubsjøen arrangerte i Oslo. Jeg holdt opp å røyke i litt under et år. (Dårlig samvittighet igjen, ja)!!!
Andre gangen prøvde jeg å lykkes med disse pillene man får på resept hos legen. Dette har jeg faktisk prøvd to ganger. For de av dere som ikke har prøvd de før og har lyst til å slutte, så funker de utrolig bra når du gå på pillene. Særlig for de av dere som er fysisk avhengi. Men for de av dere som en psykisk avhengi kan det bli vanskligere. Så fort jeg hadde slutta på pillene, kom tankene om å ta seg en røyk snikende oftere og oftere. MARERITT....



Jeg håper virkelig jeg klarer det denne gangen. Jeg vil så gjerne. Det frister ikke lengre med røyk, selvom tanken på røyken ofte sier hei i tankene mine nesten hver dag. Men suget er ikke der. Når jeg tenker på å ta et trekk blir jeg faktisk kvalm. GODT TEGN ;) hihi.... Dumme røyk.

Om du har lyst til å slutte å røyke og vil prøve hypnose sjekk du denne linken til Sigurd Stubsjøen
Eller så kan du melde deg opp på et av Allen Carrs kurs her


Ha en super dag folkens...
I dag skal Martinius og jeg ha kosedag.

Klemmer fra Camilla i Villa Fredfull

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar