torsdag 8. september 2011

Jeg synes at livet er altfor kort til at man skal gå rundt å være så jævla selvhøytidelig og snerpete

TRYKKER DU PÅ BILDENE BLIR DEM STØRRE!

Hva er det med folk som ikke eier sans for humor?

Hvorfor må du hele tiden være så snerpete?  Man kommer så mye lengre om man bare smiler litt! En god latter forlenger livet vet de...

Definisjonen på nettopp ordet humor er: Humor er et sosialt fenomen. Mens sans for humor er en personlig egenskap. Evnen til å tenke om ting som hender med oss i humorens skrålys. Dette er en veldig viktig sosial ferdighet.



Jeg anser meg selv som en utadvent, blid og positiv jente. Jeg får stadig høre at jeg skaper liv i et rom. Det kommer selvfølgelig helt an på hvilket rom jeg befinner meg i, og i hvilke situasjoner jeg er oppi! Jeg skal gjerne være litt husvarm, trygg på omgivelsene og personene som er tilstede.
I noen tilfeller (trenger ikke være i mitt nærvær, men snakker sånn generelt)er det noen som gjør alt for å ødelegge den gode stemninga. H*n trenger nødvendigvis ikke si så mye. Man ser det så altfor godt på kroppsspråket og holdninga. Er det med vilje? Er det misunnelse?  
Hvorfor er det sånn at noen får rykte for å være snerpete, sure og selvhøytidelige? Hvorfor klarer ikke folk å slappe av? Og hvorfor er det så vanskelig å se humoren i ting? Er det fordi de ikke veit hvordan?

Hva er humor for deg?? Hva er det som får deg til å le?



Jeg synes ihvert fall at livet er altfor kort til at man skal gå rundt å være så selvhøytidelig og snerpete.. Jeg har ihvert fall skikkelig tørr humor. Og det kan sikkert alle som kjenner meg skrive under på. Men allikevel, ler av det aller meste. Om stemninga tillater det da, selvfølgelig!! Jeg mener det er viktig at man byr på deg selv, opptrer litt uhøytidelig, og har man en god porsjon selvironi og litt sjarm i tillegg - Ja, da kommer man langt. 


Ha en strålende dag.

Klemmer fra Camilla i Villa fredfull


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar