fredag 2. september 2011

Deilig hjemmelaga pizza

I Villa Fredfull er det hjemmelaga pizza hver fredag !


Oppskrift

  • 7dl mel
  • 4 ss melange eller olje
  • en klype salt
  • en pk gjær
  • lunka vann
Dette blandes sammen til det blir en fin deig. Så setter jeg det til heving i ca 30 min over kummen som er fylt av varmt vann. 


Så mens dette hever, skjærer jeg opp pølser, champignon, ost osv.  Plata jeg skal ha pizzadeigen på, smører jeg med smør så ikke pizzaen setter seg fast. Jeg finner fram krydder, kjevle, pizzasaus...


Så er det bare å bake ut pizzaen, fylle på med pølser, krydder, ost og alt du vil ha på pizzaen, sette den inn i forvarmet ovn på 225 grader i ca 15-20 min. Det spørs akkuratt hvordan du liker den...


Nå er jo ikke akkurat pizza det vanskligste å bake da, men!! Her er ihvert fall min oppskrift :)

Nå skal vi nye pizzaen om veldig få strakser.... Hva skal dere ha til middag i dag??

Klemmer fra Camilla i Villa Fredfull

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar